marinainusa.blogg.se

TIPS!

Publicerad 2013-04-30 06:50:13 i Vardag,

Har insett att jag totalt (nästan) struntat i det faktum att jag har alla chanser i världen att gå på konserter medan vi är på tourne runt landet... dock har jag inte haft någon lycka än så länge... något tips?? John Mayer verkar vara i Ohio 1 dag innan vi är där i Juli... värt, ovärt? Tips tack!!

CALIFORNIA

Publicerad 2013-04-30 06:42:00 i Vardag,

För allt som är jobbigt finns det också saker som är underbara på denna resa. Dock kommer man på sig själv att total ignorera de saker man ser. Som sjöstjärnan på första bilden. Jag tror jag hört 10 person säga att det var den största de någonsin sett, medan jag bara rykte på axlarna när jag gick förbi den, för att senare gå tillbaks och ta kort på den för att alla stod och gorma. Det är ett faktum att ju längre in i resan vi kommer desso mer blir man blind för vad man ser. Kan inget än att undra hur det kommer vara nästa vecka då vi faktiskt kommer befinna oss i Alaska. Det roliga än är att pappa och jag skämtade om att Alaska innan jag åkte till USA.... och så hamnar jag där.

FOREST

Publicerad 2013-04-29 07:31:53 i Vardag,

4 månader på resande fot firar vi med att besöka Redwood Forest. Helt ok, det var fint men inget wow-moment.

LEDIG

Publicerad 2013-04-28 19:35:42 i Vardag,

Söndag. Söndagar som annars alltid innehöll någon form av ångest för den kommande måndagen har ersatts av söndagar då man inget annat än njuter av att man för en dag inte behöver göra någonting annat än det man själv vill (för det mesta). Denna morgon får jag lov att ligga i sängen till 11.

YOUNG AND BEAUTIFUL

Publicerad 2013-04-26 04:59:07 i Vardag,

igår spelade SF Giants och vi gick och kollade. Måste säga att så långtråkigt som Baseball ser ut att vara är det intressant. När man väl är koncetrerad. Det var i alla fall en upplevelse. Speciellt när det var fullspäckat klockan 12 på eftermiddagen en onsdag. Med andra ord, ingen verkar jobba i San Francisco...

Idag besökte vi Jelly Belly Factory och såg hur de gjorde Jelly Bellys. Mums.

SAN FRANCISCO

Publicerad 2013-04-25 09:32:28 i Vardag,

Golden Gate Bridge (som jag inte fick någon vidare fin bild på) och Alcatraz var vad vi såg igår. Intressant och väldigt fascinerande.

EN HELG MED SOFIE

Publicerad 2013-04-25 09:26:14 i Vardag,

Helgen tillsammans med Sofie var så himla underbar att det är svårt att förklara. Allt började med att jag tog tåget från San Jose till henne i Menlo Park. När vi sågs på stationen var det så surrealistiskt att jag inte förstod någonting. Sofie var en bra guide under helgen och vi han se en massa saker; Stanford, Stanford Mall, Facebooks huvudkontor, Palo Alto och San Francisco. Som btw är en av mina favoritstäder från och med nu. Om ni någonsin åker till västkusten mina kära läsare så föreslår jag att ni struntar i L.A. och allt däremellan och åker direkt till San Fran. Som den staden lever och ler mot en, man kan inte låta bli att bli glad! Helgen tog sedan sorgligt nog slut och nu fortsätter livet som vanligt...

MENLO PARK

Publicerad 2013-04-20 03:22:11 i Au Pair,

Känner mig så himla fri och lycklig när jag sitter här i Kalifornien och väntar på tåget som ska ta mig till min underbara vän Sofie. Livet leker just i denna sekund.

NATIONAL ANTHEM

Publicerad 2013-04-19 09:08:00 i Vardag,

Jag lever med musik i öronen och har alltid gjort det. Vad jag lyssnar på är lite från och till och när jag verkligen tycker om något så spelar jag det på repeat tills öronen blöder. Denna vår (liksom förra våren vid exakt samma tid) är det Lana Del Rey. Så grym.

PACIFIC GROVE

Publicerad 2013-04-18 06:17:00 i Vardag,

Igår besökte vi John Steinbecks museum då både jag och barnens mamma har läst Travels With Charlie, riktigt bra bok som jag måste läsa om då vi faktiskt är på resande fot nu och den blir lite mer relevant. Tog sedan med barnen till stranden och resultatet ser ni ovanför. K sa att hon absolut inte ville hänga med och hon tjurade hela vägen, men när vi väl var på plats såg man inte skymten av det sura miner. Tror att den lilla flickan börjar bli tonåring...

Idag besökte vi ett akvarium och jag fick lov att smita iväg och klippa mig. 2 gången i mitt liv att jag är nöjd över hur det blev. Så glad! Dessutom ska min älskade Katjis komma i Augusti. Mitt liv alltså. När man blundar och räknar bort alla de stunder då jag sitter med skrikande barn eller mellan två mammor som skryter om sina perfekta barn så lever jag faktiskt ganska bra! Man skapar sin lycka, det tror jag stenhårt på.

DOWN THE LINE

Publicerad 2013-04-16 18:15:00 i Vardag,

Yosemite. Klart en favorit för oss alla. Vi träffade klättrare, åt pizza i Curry Village, cyklade genom skogen och blev blöta av vattenfallen. Vi hade en typisk Amerikansk upplevelse, det vill säga s'mores, öppen brasa och brist på mobilmottagning. Helt ok med andra ord!

I LÖRDAGS;

Publicerad 2013-04-16 18:03:00 i Vardag,

Columbia, California i lördags. Barnen letade efter guld och vi åt på det sötaste caféet hittills. En bra dag helt enkelt!

VÄLKOMMEN TILL MITT LIV

Publicerad 2013-04-16 08:28:09 i Vardag,

Jag lever! Vi har tillbringat hela helgen i Yosemite -inne i skogen- så har inte haft någon som helst kontakt med omvärlden.

Denna vecka däremot spenderar vi några dagar i någons extremt fina sommarstuga i Pacific Grove, Kalifornien. Eget rum och eget badrum. Sa till alla att jag lugnt kan stanna här för resten av resan -vi har ju ändå sett tillräckligt- tycker inte ni också det? heh

SEQUOIA AND KINGS NATIONAL PARK

Publicerad 2013-04-12 09:13:00 i Vardag,

Favorit nr 3. Alla utbrast ITALIEN, när vi plötsligt nådde det bergtäkta landet. Det var som att komma tillbaks till verkligheten och faktiskt vara riktigt lycklig över de ställe man besöker. Det fanns inga böcker eller internetsidor som någonsin kunde förbereda oss för vad vi skulle se, det var så vackert. Berg så långt ögat kunde nå, träd som bilar kunde köra igenom och grönt, överallt. Tänk efter alla dessa månader i öken och så kommer vi till detta, så underbart det var!  Så om ni någonsin har vägarna förbi Sequoia National Park så säger jag bara; åk, för det kommer ni inte ångra!

RED ROCKS CLIMBING

Publicerad 2013-04-11 08:42:44 i Vardag,

På söndagen i Las Vegas åkte vi ut till Red Rocks och klättrade. Ligger där med nr 2 på min "topp-bästa-lista". Det var så himla grymt kul att det var svårt att förklara.

MER BILDER.

Publicerad 2013-04-11 02:55:08 i Vardag,

Grand Canyon, Hoover Dam och Las Vegas. I Grand Canyon åkte vi ned med helikopter och det var en riktig upplevelse!

ÄNTLIGEN BILDER!

Publicerad 2013-04-09 06:20:00 i Vardag,

Oatman, AZ. En liten "spökstad" men också turistfälla. Massa vilda åsnor som promenerade runt gatorna...

GRAND CANYON!

Vi hade en hel del veckor med enbart Indiantema. Ruiner efter ruiner såg vi.... så ni kan tänka er hur trötta vi var på Indianer efter det?

Arches. Så fint! Böjd på bilder på mig själv också... inte alltid det händer!

Dinosaurie fossiler!

Bryce Canyon. Vi red på mulåsnor även här!

Zion National Park. Det var så himla fint där. Vi fick också första smakrpoven på våren!

Sist min INTE minst; Las Vegas. Så många galna saker vi har sett och gjort! Vi har gjort en snabb tour över staden. Sett vattenshowen som råkade ha min favoritlåt från Titanic på av en slump och så råkade vi stöta in på två svenska au pairer var av en hade åkt samtidigt som mig till New York... de hängde med på middag på hard rock och allt var bara så himla surealistikt. Inser också hur svårt det kommer vara att förklara för folk vad jag höll på med under mitt år efter gymnasiet.. lite svårt att förklara för folk hur jag hamnade i en husbil resandes runt usa...

ZION NATIONAL PARK

Publicerad 2013-04-03 06:51:00 i Vardag,

Två iphonebiler, för att kompensiera för bristen på bilder. Har tagit så himla många bilder att det inte är sant, men jag drar mig för att radera en massa bilder på datorn, känns så sorgligt (även fast jag sparat allt på en hårddisk). Dessutom betyder det att jag måste lägga in (och upp) en massa bilder på datorn (och bloggen)... så jag ska göra det någon dag då jag verkligen inte har något internet och har hur tråkigt som helst.

Idag tog vi en mesig hike genom Zions små vattenfall. Som tur var så var det hur vackert och fint som helst, så det gjorde upp för att det var en liten plutt promenad. Men när man har ett barn på 8 som vägrar att lyssna när man går på kanten av ett berg så måste man ta en kort liten promenad. Säkerhet går först. Så jag är nöjd, slipper tjata på honom att han kommer ramla ned...! Imorgon spenderar vi sista dagen här (och denna underbara campingplats) för Las Vegas och senare Grand Canyon för andra gången!

ÄNNU EN DAG.

Publicerad 2013-04-01 02:32:00 i Vardag,

Glad Påsk allesammans!

Amerikanerna firar påsk med ägg-jakt och kyrka och i vårt fall: hästridning ned för Bryce Canyon! vi har dessutom ätit ägg hela dagen, ingeting jag har emot då jag faktiskt råkar tycka om ägg i alla dess former. Lite godis på det och vi har ätit riktigt gott! Så tillbaks till det faktum att vi red ned för Bryce Canyon... var inte riktigt tanken, men efter att vi såg några rida ned igår kunde inte barnens mamma annat än att vi skulle göra det med. Min hette Pumpkin och var supersöt, hennes hete Ringo och var den olydigaste... barnen hade var sin lugn och söt häst. Det är verkligen svårt att förklara vad man ser när man rider (eller går). Detta ställe är verkligen speciellt, som vilket annat ställe i och för sig.

ikväll ska vi grilla s'mores!