marinainusa.blogg.se

BRYCE CANYON

Publicerad 2013-03-30 08:01:49 i Vardag,

Fullt ös medvetslös!

Vi har tillbringat veckan hemma hos barnens mammas morbror och hans fru. Helt okej trevligt i en av den vackraste national parkerna du kan hitta; Arches National Park. Väldigt trevligt, dock bjöd de på väldigt mycket mat... vi kommenterade idag om att vi måste ha gått upp några kilo under denna vecka. 19 år och förstår nu hur stor del av livet mat är. Eller har alltid förstått det, men aldrig riktigt uppmärksammat mat... försen jag kom till USA och ALLT handlar om mat...

Vi har haft en hel del händelser och jag trodde aldrig att det skulle vara så mycket tårar och glädje över en husbil. Först försvann en stor metallgrej som håller fast bilen som vi drar med oss bort... men det fixades och sedan så råkade morbrorn koppla in husbilen i ett uttag med för stort voltantal... så hela elektricitet-grejen (notera att jag har ingen aning av dessa grejer heter på svenska haha...) sönder... men nu är allt fixat...! Förutom att vi inte har någon mikrovågsugn, men det är det minsta problemet...

Imorgon besöker vi Bryce Canyon!

VANDRING

Publicerad 2013-03-25 03:21:00 i Vardag,

Jag vet att jag inte bjuder på bilder, men hårddisken är på väg, beställd från amazon. Så tidigast imorgon ska ni få se på några nya bilder! Idag var var vi ute på varndring i National Parken Mesa Verde. Mycket fint! Vi hade kallt väder, men med min fina mössa och grymma kläder kände jag ingenting. Dessutom måste vi tillägga att det kändes som en Svensk vårdag. Nästa vecka verkar det som att vi kommer möta på +22 i Utah, hoppas, hoppas det stämmer! Hoppas allt är bra med er!

EN RESANDES DAGBOK

Publicerad 2013-03-23 06:26:14 i Vardag,

Ny stat idag; Colorado! Jag är redan kär. Öken var inte riktigt min grej (hej pappa som skadat mig med Sälen), istället är jag mer inne på skog och berg. Så när vi såg de snötäckta bergen i fjärran kunde jag inte låta bli att älska livet. Under resans gång kan jag inte låta bli att samla på mig destinationer som jag måste komma tillbaks till, antingen i en närmare framtid, eller med mina egna barn. Carlsbad Caverns, Everglades, Huston Space Center och Grand Canyon är for sure saker som jag kommer ta min familj till och så är det där med att åka skidor. Att åka till Apsen är en sak som står högt upp på min lista. Synd att jag inte hamnat med en skidåkande familj, haha. Som tur har de gett mig en ny sport att älska och som jag kommer fortsätta med hemma; klättring! Saknar det faktiskt... var så himla kul att spendera torsdagskvällarna mellan 21-23 i Raleigh klättrandes.

Hatar att erkänna det, men denna resa öppnar mina ögon mer och mer för den andra världen utanför. Vad ska jag ta mig till när mitt hjärta letar nya destinationer? Varför denna känsla av att jag vill se allt? Inte riktigt så att jag har ärvt det av någon.... eller?

ARG

Publicerad 2013-03-21 05:39:39 i Vardag,

Lite bilder från LA.

Sitter och latar mig (som om jag någonsin kan sitta och lata mig nuförtiden) och så säger datorn plötsligt att det inte finns något som helst minne.... BRA ! Fan vad arg jag är på min dator just nu. Eller kanske på mig själv för att jag tar överdrivit mycket bilder och laddar upp dem på en mac med överdrivet litet minne.

BLÄH

Publicerad 2013-03-20 04:49:00 i Vardag,

Arizona har verkligen inte bjudit på bra internet... så när vi nådde New Mexico (åter igen) så nådde vi också internet! Lyckan över det är helt otrolig.... och pinsam! Vi har i alla fall besökt en massa indian ruiner, coolt, men så himla pyttigt jämfört med typ Grand Canyon eller något annat... Vi ska se en massa andra indian ruiner i veckan och jag kan inte säga hur mycket jag längtar efter indian besöken är över. Typ så det kan bli april.

HELGEN

Publicerad 2013-03-18 06:23:00 i Vardag,

Har så mycket som händer varje dag att det är ibland är svårt att hänga med i svängarna. Bara denna helg har varit galen.

Så vi befinner oss i Arizona, åter igen. Längtar efter lite träd och skog, älskade Grand Canyon. Öken är inte riktigt min grej... Så eftersom nationalparker har blivit lite av vår grej, vilket jag inte har något emot, så har vi besökt en hel del av dem här i området.

Tanken igår var att vi skulle åka till Tuba City, en Indian stad, men på väg dit upptäckte jag att det fanns två nationalparker, en som heter Wupatki, vilket är 900 år gammal Indianruiner och den andra heter Sunset Crater Vulcano National Park, vilket är en vulkan som slutade vara aktiv för 1000 år sedan, men som hade väldigt stora utbrott på den tiden och därför är hela området fyllt med lavastenar. Båda parkerna var väligt intressanta!

Sedan åkte vi också och kollade på dinosaurier fotspår. Ni måste tro att vi har blivit helt galna... går runt och kollar på massa sådant här, men det är mycket bättre än att sitta och rulla tummarna kan jag säga!

Idag var tanken att vi skulle åka till ytterligare en Indian stad, men vi beslutade oss istället att åka och besöka The Petrifired Forest National Park. Flera miljoner år gamla fossilerade träd. Väldigt coolt måste jag säga! Det var verkligen en upplevelse i sig. Här står vi och pekar på 100 år gammal träd när dessa träd är flera miljoner år gammla... i och för sig helt kristalliserade, men det var verkligen fascinerande. Sedan råkade The Painted Desert vara där också och Route 66... så vi har sett en hel del denna helg kan jag säga. Inte lugnar vi ned oss för det, nästa vecka kommer 8 nya nationalparker att besökas. Tror ni jag kommer överleva?

HOLLYWOOD

Publicerad 2013-03-16 05:58:00 i Vardag,

Ni ska få se bilder från Grand Canyon så fort jag har rensat iphoto. Tydligen har det blivit fullt.. vilket jag inte visste att det kunde bli. Så måste först hitta ett säkert sätt att bevara alla bilder samtidigt som jag tar bort de från iphoto... ja ni ser, lite kaos.

ZOO

Publicerad 2013-03-16 05:56:00 i Vardag,

Ytterligare lite bilder från San Diego! Känns som det var igår vi var där, men det var några veckor sedan!

KÄRT ÅTERSEENDE

Publicerad 2013-03-12 05:05:00 i Vardag,

White Sands, vi hade sandstorm med vind på 50 km/h. Sand så långt ögat kunde nå och vi åkte pulka på sanden.

Old Tuscon. En västerstad byggd enbart för filminspelningar. När jag upptäckte att The Quick And The Dead spelades in där så vart jag riktigt glad, heh. De hade gryma skådelseplare som spelade upp gun fights och saloon girls. Riktigt häftigt! Älskar bilden på de två turist cowboysarna...

Saguaro National Park. Bara massa kaktusar.

San Diego. Riktigt fin hamnstad som böjd på riktigt underbart väder! Vi tog en turistbåt och fick se en hel del militärfartyg. Bland annat ett sådant där fartyg där flygplan landar! Vi fick också se ett som skulle iväg en lång tid så marinsoldaterna stod uppradade på däck och vinkade av San Diego. Vi fick också vinka till Mexico!

San Diego Zoo. Kanske det bästa zoo:t i hela världen. Har bättre bilder på djuren från där, men de får ni se någon annan dag då jag har internet som vill sammarbeta.

Newport Beach. Besökte Brendas kompisar som råkade ha en båt så vi åkte ut och såg en massa California Sea Lions och massa DELFINER! Typ bästa ever.

Fender Guitar Factory.

Datorn laddade upp bilder hela natten så jag 1 dag senare kunde ladda upp bilderna! Så mycket har hänt på senaste tid så det är inte klokt. Det händer alltid något i och för sig. Nu är vi på en campingplats i Needles, CA, på gränsen till Arizona. Vi hade en lång tvättdag idag och barnen hade skola. Hade stressigaste dagen när den skulle vara skön och avslappnad egentligen... En tant klagade på att jag hade tagit upp alla torktumlare och jag kunde inget annat än att sucka och tala om för henne att jag faktiskt hade två barn som jag hemskola samtidigt som jag fixade med tvätten. Kan säga att hon suckade tillbaks och meddelade mig att hon hade en man som väntade hemma på henne.... skrattade lite inombords. Imorgon tar vi vårt pick och pack och åker vidare till: GRAND CANYON.

...

Publicerad 2013-03-05 02:36:00 i Vardag,

Okej, har jag försökt att uppdatera och jag försöker fortfarande. Men det verkar som att internet på campingplatser inte är något man kan lita på. Även fast det är USA och även fast man kan tro att det är världens coolaste land. Jag tycker däremot tvärtom att Sverige, nästan, är modernatre (OM man inte räknar med NY). Vi har i alla fall nått västkusten och på denna veckas schema står det LA med stora bokstäver.