marinainusa.blogg.se

HELGEN

Publicerad 2013-03-18 06:23:00 i Vardag,

Har så mycket som händer varje dag att det är ibland är svårt att hänga med i svängarna. Bara denna helg har varit galen. 
 
Så vi befinner oss i Arizona, åter igen. Längtar efter lite träd och skog, älskade Grand Canyon. Öken är inte riktigt min grej... Så eftersom nationalparker har blivit lite av vår grej, vilket jag inte har något emot, så har vi besökt en hel del av dem här i området.
 
Tanken igår var att vi skulle åka till Tuba City, en Indian stad, men på väg dit upptäckte jag att det fanns två nationalparker, en som heter Wupatki, vilket är 900 år gammal Indianruiner och den andra heter Sunset Crater Vulcano National Park, vilket är en vulkan som slutade vara aktiv för 1000 år sedan, men som hade väldigt stora utbrott på den tiden och därför är hela området fyllt med lavastenar. Båda parkerna var väligt intressanta! 
 
Sedan åkte vi också och kollade på dinosaurier fotspår. Ni måste tro att vi har blivit helt galna... går runt och kollar på massa sådant här, men det är mycket bättre än att sitta och rulla tummarna kan jag säga! 
 
Idag var tanken att vi skulle åka till ytterligare en Indian stad, men vi beslutade oss istället att åka och besöka The Petrifired Forest National Park. Flera miljoner år gamla fossilerade träd. Väldigt coolt måste jag säga! Det var verkligen en upplevelse i sig. Här står vi och pekar på 100 år gammal träd när dessa träd är flera miljoner år gammla... i och för sig helt kristalliserade, men det var verkligen fascinerande. Sedan råkade The Painted Desert vara där också och Route 66... så vi har sett en hel del denna helg kan jag säga. Inte lugnar vi ned oss för det, nästa vecka kommer 8 nya nationalparker att besökas. Tror ni jag kommer överleva? 

Kommentarer

Postat av: Mani

Publicerad 2013-03-18 18:51:03

Japp Macki och mycket mer än du tror 😘 Det är så häftigt att du är där ☺

Postat av: Sofie

Publicerad 2013-03-19 05:30:04

omg marina!!! svincoolt ju!!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela