marinainusa.blogg.se

HEJ IGEN!

Publicerad 2013-06-27 07:22:55 i Vardag,

Hade cirka 400 orörda bilder samlade på kameran och en tom blogg sedan några veckor tillbaks så jag kände att det var dags att göra en förändring. Sommaren har börjat och vi har varit i South Dakota, Nebraska, Minnesota, Wisconsin, Illinois och Missouri. Vi börjar därmed sakta, men säkert, röra oss tillbaks till öst-kusten. Mitt hjärta hoppar över några slag när jag tänker på att det snart är 4 veckor kvar till syster kommer. 
 
Wind Cave i South Dakota. Det fanns så otroligt mycket att göra runt Mount Rushmore - området. Grottorna var speciellt intressanta! 
 
 
 
Omaha Zoo i Nebraska var ett av de bättre jag varit på. De hade den coolaste nattdjurs byggnaden någonsin. Jag har aldrig sett så stora fladdermöss i hela mitt liv. 
 
Midsommar i Minneapolis, Minnesota. Så mycket svenskt och så fint! Var dock tvungen att påminna mig själv X antal gånger att cirka 90 procent av människorna som var där inte pratar svenska... 
 
Wisconsin Dells bjöd på usa:s största vattenattraktioner. Vi åkte vattenrutschkanor i massor, såg på water ski show och åkte i en så kallad Duck Boat (bil/båt). En väldigt händelserik vecka var det, väldigt skön också!  
 
 
 
Chicago! Staden alla pratar om levererade stort. Först gick vi och kollade på baseball där Chicago Cubs spelade mot Huston. B hade några kamrater som jobbade där så vi fick möjlighet att gå på planen innan matchen och sedan fick vi de bästa platserna, det vill säga, precis på kanten av planen. Det var mer än 30 grader och stämningen var på topp, de vann också! Efter matchen besökte vi staden och gjorde en tur på ån, Chicago är väldigt känd för sin arkitektur och på sista bilden ser ni ett exempel på det! Ser ut som en majskolv, men syftet med byggnaden är att skapa ett litet samhälle i en och samma byggnad. Boende, affärer, parkering, ja allt som man behöver. Dessutom råkar detta mini-samhälle heta Marina City! ;)
 
Sist men inte minst har vi besökt Springfield i Illinois, Saint Louis i Missouri och Hannibal, MO. I Springfield besökte vi Lincolns hem, vilket var super intressant, han var verkligen en speciell man! I Saint Louis besökte vi archen som är en historisk byggnad och ser ut som en stor båge. Vi tog hissen längst upp och det var nog den mest bisarra hiss jag någonsin tagit. Den var super liten och formad som en boll, så man kunde inte stå upp... Sök på Saint Louis Arch elevator så får ni se vad jag menar... Sist men inte minst besökte vi Hannibal där Mark Twain en gång bodde, så de hade en massa museum och lärde oss lite om amerikansk litteratur. 
 

Kan sammafatta de sensate veckorna som väldigt hektiska, men lärorika! 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2013-06-27 09:17:29

Hej Macki 😘min hjärna bara snurrar när jag läser allt du har sätt och upplevt på bara kort tid ☺Dina bilder är vackra och proffsiga som alltid Katja räknar dagar och tiden går fort ... Nu kan jag säga det efter att tiden, kändes så för mig, stått stilla under ganska lång tid! Älskar dig och beundrar min söta Macki 😘

Postat av: Matilda

Publicerad 2013-07-01 09:45:10

Va coola saker du får se Marina! När det känns tufft, tänk bara på att du i framtiden kommer att se tillbaka på den här tiden med stolthet över allt du har gjort och åstadkommit. Grymt jobbat!!! 😘😜

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela