marinainusa.blogg.se

SENASTE VECKORNA;

Publicerad 2013-07-21 15:31:58 i Vardag,

 
 
 
I Cleveland, Ohio besökte vi Rock and Roll Hall of Fame. De hade Michael Jacksons kläder, skor och glasögon vilket got me going. Annars var det riktigt snyggt, väldigt mycket musik och filmerna som de visade var perfekta.
En annan sak som vi gjorde i Cleveland var att besöka Cedar Point, ni berg-och-dal fans vet nog vad jag snackar om. JAG och K spenderade inte dagen i den parken utan i vattenparken bredvid, mycket bättre. 
 
 
 
 
Vi kan här med också checka av ett nytt land; Kanada! Därmed besökte vi också Niagarafallen. Väldigt svårt att förklara hur det ser ut i verkligheten. Ganska fejk, nästa som om det är något som människor skapat. Ett riktigt naturunder. Vi gjorde allt man kunde göra där och som toppen på gräddmoset blev vi vänner med de mest otippade människorna man någonsin kunde tänka sig... men det är en annan historia. 
 
 
Hockey Hall of Fame, kunde inte låta bli att ta ett kort bredvid Stanley Cup... Förutom tevespel, svenska och enstaka Hurricanes tröjor var detta ställe ett ganska stort frågetecken för mig... (för de andra också om man ska vara ärlig). 
 
 
 
Jag beslutade mig för att investera i konsertbiljetter och min Toronto vistelse blev där med ett livsminne. Jay-Z och Justin Timberlake kunde inte ha varit mycket bättre än vad de var och jag kunde inte vara en mycket lyckligare Marina i den sekunden. Dock saknades någon bredvid mig, ganska trist att gå på konsert ensam... Ett annat tips när man åker till Toronto är att åka till ställen en bra två timmar innan man ska vara någonstans... visade sig att en 30 min körning blev en timma med köer och att hitta parkering är ju en annan historia... jag hittade en 6 dollars parkering av ren lycka... fråga mig inte hur, tror fortfarande att de var ett mirakel. 
 
 
Igår rullade vi in på vår slutgiltiga destination här i Kanada, Quebec! Som att landa i Frankrike. Alla pratar franska, de har små restauranger överallt och det är allmänt avslappnad känsla. 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2013-07-22 23:03:25

Oj oj oj vau vau vau Svårt att hitta ord ... Helt fantastiskt upplevelse ALLT 😊 nyfiken att höra vem träffade ni 😗Kraaaaaaaaaaaaam Älskar dig min Macki Vet att du har helt underbart där men jag saknar dig här på semester med oss ... Men det får vi ta en annan gång 😘😘😘😘😘😘😘😘❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤och billioner till ❤

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela