marinainusa.blogg.se

MÄNNISKOR

Publicerad 2013-07-02 06:38:00 i Vardag,

Hejsan från Kentucky, som btw har nått över mina förväntningar (om jag ens hade några). Det är så vackert! Idag besökte vi Mammoth Cave som är världens längsta (kända) grotta. Ni ska få se bilder, jag ska bara komma till ett bättre internet.
 
Vi har fått möta en hel del människor på denna resa, men jag kan fortfarande inte sluta förvånas. Idag fick B en bok att låna av kvinnan vars man äger campingplatsen som vi bor på. Hon hade alltså skrivit en bok om hur man uppfostrar bra kristna barn. I boken hade hon bland annat beskrivit hur man bäst smiskar sina barn, ja ni läste rätt, smiskar. Hur mannen i huset har mest makt och hur de flesta par skiljer sig när kvinnan jobbar och har egen karriär (det är inte hennes uppgift att ha ett arbete, hon ska sitta hem och ta hand om barnen...). Ganska pinsamt. .. Nu menar jag inte att alla amerikaner är sådana här, långt ifrån, men det är ganska intressant när man möter på just sådana här människor! 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2013-07-02 07:46:06

Hej Macki 😌 Resan fortsätter med nya upptäckter Älskar dig 😘

Postat av: envadur

Publicerad 2013-07-04 14:39:41

hej! hittade hit precis, det verkar som du reser otroligt mycket! hur lyckas du med det? reser familjen mycket? superfina bilder!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela