marinainusa.blogg.se

SNOW!

Publicerad 2013-02-24 06:39:49 i Vardag,

 
 
 
 
Två nya stater, snö och Dorothy's hus. Vi fick uppleva mycket och lite till de senaste dagarna. 
Så vi lämnade husbilen i Roswell, NM och tog bilen till Amarillo, TX där vi tog in på hotell för två nätter. Dagen efter var det dags för en dagstripp till Oklahoma och Kansas. Det var på riktigt den värsta körningen jag gjort i hela mitt liv. Fick köra 15 mph med en lastbil framför mig och en lastbil bakom mig på en väg helt bucklig av snö och is. Hade jag ökat farten hade jag inte längre haft kontoll över bilen utan hade istället flugit fram! Eftersom det inte brukar snö så himla mycket så har de inte heller investerat i att förbereda vägarna ordentligt.... så de hade bara kastat grus och snö på isen vilket resultrade i helt katastrofala vägar. En hel del olyckor fyllde vägen och det som skulle ta 3 timmar för oss tog 4,5 timmar... fick se snö och överlevde så allt gick bra ändå! Klappar mig på axeln för det faktiskt... 
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2013-02-24 21:28:38

Ta hand om dig Maki!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela