marinainusa.blogg.se

MARTI GRAS

Publicerad 2013-02-10 07:43:00 i Vardag,

 
 
 
'
När man åker med bil genom olika städer förstår man ibland inte hur otroligt häftigt det egentligen är! Jag menar, jag är i New Orleans och jag har liksom inte riktigt uppmärksammat det... istället har jag gått runt som om jag vart här hundra gånger tidigare. Så back to my day; idag spenderade vi hela dagen inne i stan. Först för att besöka ett museum om andra världskriget. Måste erkänna att de hade gjort ett bra jobb! Hade förväntat mig en amerikansk romantisering, men de hade faktiskt lyckats någerlunda bra! Önskar att vi hade haft lite mer tid för det museumet. Det enda frågetecknet jag hade var varför det befinner sig i New Orleans... känne lite som att det är lite fel destination på ett museum om andra världskriget?! Efter det var det dags för Marti Gras parad, som de säger är den största paraden i hela USA. Det var galet och otroligt underhållande. 3 timmar gick som en sekund och där stod vi med fyra påsar fyllda med halsband och gossedjur som de kastade ut. Ni skulle sett hur det såg ut när de kastade alla saker. Havet av människor som skrek och viftade deras armar för att de ska bli den utvald e till nästa grej som skulle kastas ut. Det låter fånigt, men det var riktigt kul. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela