marinainusa.blogg.se

I HAVE A DREAM

Publicerad 2013-02-04 04:46:11 i Vardag,

 
 
 
 
Idag har jag gjort lite allt möjligt. Började med att jag hade tid att ringa hem och lite sådant och fortsatte sedan med att jag fixde med tvätten. Tvätt historian slutade lite halvdant, då någon av barnen hade glömt en krita så kläderna blev blå-fläckiga. Jag får inte panik då jag vet att alla fläckar i USA går bort...! men Kelly får spel och ringde sin mamma som hämtade deras mormor på flygplatsen... Är det en sak här i världen som jag verkligen VERKLIGEN inte klarar av så är det när folk ringer i panik till någon och frågar vad JAG ska göra, utan att JAG ens frågat om hjälp. Åh, blev så irriterad så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Slutet gott allting gott, vilket betyder att fläckarna helt försvann efter en andra tvätt. 
 
Förutom det så besökte vi National Civil Rights Museum i Memphis, där även platsen där Martin Luther King blev skjuten är. Hade i ärlighetens namn ingen aning om vad hans en gjorde, men efter besöket måste jag säga att jag vart riktigt rörd. Beundrar människor som riskerar hela sitt liv åt att hjälpa andra människor. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela