marinainusa.blogg.se

HAPPY VALENTINE'S DAY

Publicerad 2013-02-15 06:24:00 i Vardag,

 
När jag sitter här, halv 12 på kvällen och ska försöka sumera min kväll i ord har jag ofta väldigt svårt att formulera mig och hitta de rätta orden för att beskriva vad jag upplevt samt beskriva hur jag känner. Hur känner jag? Sanningen är att jag inte riktigt vet. Hjärnan spelar en ett spratt och när man verkligen är så trött som jag är ger den inte dagen dess rättvisa betyg. Så jag ska försöka vara så positiv som möjligt. För negativ, det kan man vara i något annat liv. 
 
För att kompensiera för mitt shopping och mode sug (åh tönt) så sitter jag och fönstershoppar på nätet. Åh, en av många anledningar varför det ska bli så skönt att få leva normalt igen. Bara 5,5 månader. Bara 5,5. 
 
Idag var händelse rik i alla bemärkelser. Det faktum att jag knappt kommer ihåg vart jag befann mig i morse är lite sjukt, men jag kan berätta om en insident som hände precis när vi skulle lämna Houston. Vi befann oss på en bensinmack för att tanka bilen och köra upp den på "dollyn" (vad kallar man det på svenska?) som sedan är kopplad till husbilen... så vi gör det och när bilen är på (måste bara tala om att jag har lärt mig en hel del konstiga saker, en av dem är att jag kör upp bilen på denna konstiga grej helt perfekt) så ser jag att det ena däcket ser lite allmänt konstigt ut, så jag frågar automatiskt om det ska se ut så. Visar sig att vi hade fått punka på just det däcket och om inte jag hade konstaterat detta  eller hittat den mexikanske killen som hjälp hade vi inte kommit långt. Får jag någon stjärna idag? Så medan allt detta pågick hade vi en liten film insident som pågick bredvid oss där en man som rökte medan han tankade bilen blev utskälld av en kvinna och själva ägaren till macken. Tänk er ett riktigt mexikanskt slumområde i Texas där 3 människor står och svär och skriker på varandra medan tre personer försöker byta däck.... kunde verkligen inte låta bli och skratta när jag såg allt det! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2013-02-15 14:52:19

Hej Maki :) du får jätte många stjärnor av mig för allt du gör! Och det är helt ok med odefinierade känslor, förekommer även hos oss som vardagen bjuder på räckhåll av 1 mil ;) Händelserikt liv :) Pusssssss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela