marinainusa.blogg.se

TODAY IS THE DAY

Publicerad 2012-09-14 03:44:28 i Vardag,

IDAG var första dagen jag kände att jag hängde med i svägarna angående barnen. Det är så svårt att argumentera för regler som man själv inte satt, men idag gick det strålande, vilket i sin tur resulterade i en mycket lyckad dag och kväll. Inge bråk, inget skrik. 
 
 
 
Så idag var det äntligen det efterlängade "boosterthon" springet. Hela skolan blev engagerad för att samla pengar för skolmaterial genom att ge alla barn i uppdrag att fråga olika människor, t.ex. i granskapet om de kunde bli sponstrade per lap de sprang. Sammanlagt kunde man springa 35 laps, vilket betyder att om man sponstrade ett barn med 1 dollar per lap och de barnet sedan sprang 35 laps så ger man alltså 35 dollar till skolan. Riktigt rolig grej och alla barn var så engagerade och peppade. Tror de samlade ihop 140 tusen kroner... om det inte var mer! 
Riktigt roligt att kolla på vart det i alla fall! 
 
Annars då? Har pluggat klart till körkortet så snart så ska jag ta det förbanade NC drivers license. Sedan har jag suttit vid poolen, och som tidigare nämnt har jag lyckats få en hel del färg. Saknar hösten dock.. har lite svårt för att gå i shorts i mitten av september medan alla andra (Katja) köper vinterjackor och går runt i tjocktröjor, jeans, kängor och jackor.... Aja, ska väl inte klaga allt för mycket ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela