marinainusa.blogg.se

SÖNDAG AT THE ALE HOUSE

Publicerad 2012-09-24 00:24:00 i Vardag,

Vilken helg! Har gjort mer men också mindre än vad jag hade tänkt mig. Tog en "flue shot" idag helt oplanerat... inget man brukar göra som svensk eller au pair, men familjen tänkte väl att det var en bra att ha, speciellt med allt resande senare i år så jag tog den. Har haft ont i halsen lite från och till i ett par veckor nu och nu känns det verkligen. Inte mysigt. BTW, vad jag saknar hösten?!?! 30 grader idag och jag irriterade mig på att jag inte kunde ha jacka på mig... INTE OK att känna så. Sommar är väl underbart?! Ska försöka vänja mig. Ska också försöka vänja mig vid alla dessa amerikaner, inte så himla lätt när de är så himla öppna och vill hjälpa till. Min svenska hjärna tar hela tiden illa upp vilket i sin tur inte alls blir så himla trevligt... måste lära mig att slappna av när någon försöker hjälpa mig eller hälsar på mig... det är inte för att vara taskig utan för att de bara är så. Lite svårt ibland att förstå det bara... AJA, ska åka vidare och träffa lite folk. Blir trevligt. Hungrig som en varg är jag också efter all klättring... folk måste ju tro att jag börjar bli helt galen med denna aktivitet... tror det är så också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela