marinainusa.blogg.se

SKOG

Publicerad 2012-09-05 05:04:00 i Vardag,

 
 
Jag är så irriterad och arg att jag egentligen inte vill skriva någonting, men hade lovat mig själv att jag måste göra det. Annars kommer det försvinna ur minnet. 
 
Så denna helg har varit bra, blev introduserad för husbilen och har kommit underfund att 1. jag tycker verkligen om min hostmom, 2. jag skulle ångra mig om jag inte följde med nästa år. Men, måste dock kolla upp saker så att det inte blir helt kalabalik med hela cultural care och allt. Vi får se hur allt artar sig. Vad gjorde jag mer... diska?! Av någon konstig anledning var det jag som fick diska hela helgen, vilket inte hade stört mig lika mycket om någon hade tackat mig för mitt jobb. Vi vandrade, letade efter stenar och besökte en gruva. Så det har varit en intressant och lärorik resa faktiskt. Kalabalik uppstod dock när vi skulle fara hem och alla var trötta, hungriga och allmänt på dåligt humör. Som tur var kom vi levande hem! Okej, det där lät som en väldigt dålig helg, men det är bara så att jag är så otroligt trött att jag bara kan tänka på dåliga saker. 
 
 
Idag har varit en riktigt dålig dag. Känner mig utsliten för förstörd. jobbat 15 timmar, alltså över det jag egentligen får. av de 15 timmarna har jag suttit 7 timmar på en service och väntat på att bilen ska få sig en uppdatering. Plus att massa andra hinder har uppstått som jag egentligen inte har någon ork att ta upp här. Så alltså istället för att ha tagit hand om barnen så har jag tagit hand om bilen. Inte nog för att det tog min fria tid ifrån mig, det tog också min hostmoms tid för att hämta och lämna barnen på olika ställen. GASH, hur kan man bli så olycklig på ett ställe som egentligen skulle göra en lycklig? ÄR det såhär man ska må så kan det lika gärna va. Det var liksom meningen att jag skulle må bra och äntligen hitta tid för att göra det jag verkligen ville göra, vara kreativ, lära mig språket och se ett annat land. Just idag har det känts väldigt långt bort. Istället har jag känt mig som en lågklassad slav. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela