marinainusa.blogg.se

RALEIGH - NORTH CAROLINA

Publicerad 2012-09-24 05:47:00 i Vardag,

I början var jag väldigt fundersam över staden Raleigh, vad skulle jag ha för mig i en liten stad i en delstat som jag egentligen inte visst någonting om? Skulle jag trivas?
 
När jag väl befann mig på plats var jag fortfarande fundersam... skulle denna stad verkligen förverkliga mina drömmar om att uppleva ett riktigt amerikanskt liv?
 
IDAG, 23 September kan jag med säkerhet säga att denna stad är helt rätt. Sörjer det faktum att jag inte kommer ha möjlighet att uppleva staden till fullo då jag överger den för alltid efter jul. Tycker om att den är stor - men liten. Grön - men - grå. Händelserik - men händelsefattig. Modern - men gammeldags. Unviseritetsstad- men pensionersstad. Hela grejen med att det är en sydstat gör det hela ännu mer av en upplevelse. 3 månader kvar... hur stört är inte det? 
 
 
Ge varje plats en chans, även fast det kanske inte var just det stället du hade tänkt att du skulle hamna på. Vad det än gäller i livet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela