marinainusa.blogg.se

FRIDAY

Publicerad 2012-09-29 03:49:22 i Vardag,

VILKEN dag, phuuuu. Började som vanligt med frukost, skjuts och skola. Forsatte sedan på gymmet med en tuff joggingtur, stolt över mig själv hehe. Efter det satte jag mig vid poolen och solade, somnade och sov ca 1 timma... vaknade och insåg att oj, visst kunde man få färg i slutet av september.... Åkte vidare hem för dusch och lunch för att sedan hämta barnen och fortsätta min jobbdag. Sedan var det tänkt att jag skulle lata mig men insåg snabbt att det skulle vara coolare att följa med och kolla på en high school football game istället för att sitta och lata mig. Kan säga att det var förbanat coolt, en riktig filmupplevelse! Som toppen på gräddmoset började det spöregna och åska precis ovanför oss så alla var tvugna att springa in i matsalen för skydd. Alltså en åskstorm här är inget att leka med... lite små läskigt, men riktigt kul att få sitta inne i skolmatsalen och verkligen få uppleva den riktigt amerikanska high school känslan! Om man ändå hade flera möjligheter att gå i skolan, då skulle jag testa på alla världens skolor. Hade varit riktigt intressant! Nu sitter jag här och ska snart kolla på det nya avsnittet av Grey's. BTW, hur coolt var det inte att jag köpte kexchoklad, marabou och singoalla idag? Har gått ett rykte bland alla svenskar här i stan om att en affär vid namn worldmarket sålde lite svenska varor så när jag ändå befann mig i Cary så åkte jag dit för att kolla om det verkligen stämde och visst gjorde de det! Grät nästan av lycka! Har redan mumsat i mig två singoalla kex och kan tänka mig att det paketet kommer vara uppätet redan ikväll om jag inte skärper mig. Himmelriket jämfört med alla konstiga kex som finns här... dock finns ett undantag: oreos med peanutbutter, MUMS! 
 
Vill inte ens tänka på imorgon då det kommer vara fullt ös här. Barnens föräldrara ska ha party, som från början var tänkt att hållas i poolhuset, men pågrund av vädret är de tvugna att flytta det hit. Vilket kommer skapa kalabalik... förhoppningsvis går dagen snabbt och allt går bra... ska bara komma på hur det ska gå till. Längtar till söndag...: LEDIGHET. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela