marinainusa.blogg.se

BE YOURSELF

Publicerad 2012-09-07 20:52:00 i Vardag,

Okej, först ska jag bara säga, HEJ JOHANNIS! hehe, detta inlägg är för dig. 
Så vad har jag haft för mig de senaste dagarna? Jo, en massa onödigt. Tagit hand om barn, var av ett är som en tonåring och den andra inte verkar ha några öron. Ibland så går dert bra och ibland går det mindre bra. Jag ska ge er ett exempel: först när jag kom hit så blev jag introducerad för att fråga barnen på morgonen vad de ville ha till frukost, och att sedan gå till köket och ta fram/göra denna frukost åt dem. Något som jag personligen inte alls tycker om. Det var ingen som varken tog fram eller gjorde frukost till mig när jag gick i skolan, någonsin, men jag överlevde, ellerhur? Hur som helst så vill man inte ifrågasätta allt för mycket så jag spelade med, tills igår då tjejen fick utbrott på mig för att jag hade lagat ägg. Läs, LAGAT ägg. Fick damp på det och nu kan de glömma allt som har med lagad frukost att göra. Jag åt flingor i tolv år, jag tror att de kan äta flingor i ett år, eller göra egen macka. För det vet jag säkerligen att de kan göra. Hur som helst, igår var det världens läskigaste oväder när jag körde barnen till deras aktiviteter. Det regnade så mycket att vägarna blev fyllda med decimeters regn och man kunde inte se vägen framför sig, plus att det åskade precis ovanför oss så hela bilen vibbrerade. Ingen trevlig upplevelse. Sedan när vi var framme så skulle man springa ut till själva huset och kan säga att jag aldrig varit så blöt på en 2 sekunders vistelse utomhus någonsin! Skorna torkade inte förens sent på kvällen. Som tur slutade lagom till att jag skulle ut på "landet" och kolla på VMA:s och Obamas tal hemma hos Ricki. Kändes så konstigt att kolla på allt detta live, inget som annars skulle hända annars. 
 
 
 
PÅ TAL OM INGENTING, gissa vem som längtar till söndag och Wilmington efter att ha nördat OTH?!?!?!? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela