marinainusa.blogg.se

USA

Publicerad 2012-08-07 04:48:01 i Vardag,

 
 
 
 
 
Jag har fått en del klagomål angående den dåliga uppdateringen... MEN det finns en anledning! :) I fredags kom jag alltså fram till Raleigh, North Carolina där min hostmom, Lovisa (barnens au pair som jag kommer ersätta) och barnen väntade på mig. BTW, au pair skolan i NYC var egentligen hur kul som helst, om man kollar på det stora hela. De svenska tjejerna (alla är inte med på bilden) var hur underbara som helts, så man behövde egentligen aldrig ha tråkigt. Sedan blev jag också bästa vän med tyskarna som jag bodde med (haha) så det var ju också bra! Hur som helst, sedan dess att jag varit framme i Raleigh har det varit fullt ös. I lördags var vi och klättrade och sedan på kväll tog Lovisa mig till hennes kompisar som var på någon resturang och sen vidare hem till någon där vi satt ca 20 pers och spelade kort, vilket var helt underbart kul. Igår fick jag köra för första gången vilket inte var det lättaste jag gjort i mitt liv. Här lever man med motot "att köra farligt är säkert"... låter helt stört, men om sanningen ska fram så ligger det något i det. Har dock ALDRIG kört så dåligt och farligt som jag gjort idag. Förstår inte hur föräldrarna hade tänkt att jag skulle köra barnen så... helt jäkla stört om man frågar mig. Annan kultur och syn på saker antar jag. Idag har barnen varit borta på camp, så Lovisa visade mig runt kvarteret (allt ser banne mig likadant ut!) medan barnens kusin Rebecca shoppade loss på Crabtree (superstort mall). Vidare på eftermiddagen var vi vid poolen och latade oss och nu på kvällen har vi varit på en SUPERGOD resteurang called Cheesecake factory (btw, om det fortsätter såhär så rullar jag snart hem). Allt annat har varit bra. Lite annorlunda värld här måste jag säga. Känns som jag liksom lärt mig mer om männskligheten på enbart de få dagar jag varit här. Kanske låter konstigt med sant! Aja, ska sova nu! //♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela