marinainusa.blogg.se

AN OTHER DAY

Publicerad 2012-08-21 04:43:03 i Vardag,

God kväll, och god morgon för er! Sitter helt själv i detta stora hus, för femte dagen i rad nu. Barnens föräldrar är i Raleigh, men de jobbar gaaaanska sent idag så de har inte kommit hem ännu (klockan är halv 11 här)... Hoppas de hittar hem innan jag går och lägger mig. Annars då? Vaknade runt 8, gick upp, tog ut disken och sen gick jag och la mig igen. Vilken duktig au pair jag är, allt för att de inte ska behöva kolla på lite disk. Vaknade sedan igen vid halv 11 tiden då jag bestämde mig för att åka till ett supermysigt cafe här i närheten (kan egentligen gå dit).... Lugnt och fint med interner. Heter caribou coffee, typ Starbucks men tusen gånger mysigare. Efter någon timma där åkte jag hem och skypa lite med Sofie, gash vad det gör ens dag att skypa med någon hemmifrån. Man liksom lever på det ganska länge kan jag säga. Efter det åkte jag till Crabtree och åt soup in a bread bowl, som är typ ett stort runt surdegsbröd som är format som en skål och i det brödet får man soppa. HUR GOTT SOM HELTS! Satt lite för mig själv, läste bok och betede mig allmänt "hej jag låtsas att jag är med i en film" aktigt. Åkte hem, bestämde mig för att ta en powerwalk i området, gick snabbare än vad jag trodde. När jag SEDAN kom hem var jag beredd för ett mysig hemmakväll framför pll, då en söt liten tyska sms:ade mig och frågade om inte jag ville hänga på och gå och äta tillsammans med några andra tjejer. Så det var riktigt mysigt! Det som är så roligt är att här är det normalt att ta motorvägen för att träffa folk, och 40 min anses vara nära, något som ALDRIG skulle falla mig in att göra hemma... Eller som att Lovisas killkompis tror att han kan replaca henne med mig är ju lite awkward... 
 
I alla fall, SÅ min hostmom sa att hon skulle komma runt 9 pm, så tänkte att då kunde jag också vara hemma så kunde vi fixa collage kurserna, men ja.. hon sa att hon skulle vara lite sen och jag sa att det var okej och att hon inte behövde skynda sig... men halv 11.... hm, tror att jag går och lägger mig faktiskt. //♥
 
 
ursäkta om min historia inte hänger ihop, de gör de aldrig, så det är bara att vänja sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela