marinainusa.blogg.se

01.12

Publicerad 2012-08-29 07:12:00 i Vardag,

Tjo! Här har solen stekt och det är 28 grader ute... det roliga är ändå att jag har svenskt väder på mobilen så jag har gått runt i jeans hela veckan. Fast å andra sidan... det är sverigeväder när man går in i affärer och andra public places så det gör egentligen ingenting... är ändå aldrig ute haha. Så idag var andra dagen i skolan för barnen. Efter att jag släppte av dem åkte jag hem och sov i några timmar. Därefter kollade jag på One Tree Hill, ååh love att det kanske kommer bli så att vi åker till Wilmington nästa vecka (HOPPAS). Fixade också mobilen, så från och med nu har jag amerikanskt nummer och INTERNET vart jag än är + att jag nu kan använda min egna iphone = jag är överlycklig. Vad har jag gjort mer? Min hostmom tyckte att det var en bra ide att låta mig vara medlem i triangle rock climbing center, vilket betyder att jag från och med idag klättrar på fritiden, hur konstigt är inte det på skala 1 till 10? Inte så konstigt om man jämför med allt annat denna familj har för sig. HUR läskigt som helst att det visar sig att halva Raleigh har snackat om mig och tyckt synd om mig på grund av "resan". Känns ju lagom kul att höra att folk ville berätta men inte kunde berätta varenda gång de såg mig... Fick nämnligen reda på detta när jag var på tisdagsbio nyss (btw, den konstigaste filmen jag någonsin sett, "Bernie") + milkshake. Känslan av att så pass många människor har hållit detta ifrån mig känns riktigt läskigt. Får liksom gåshud bara jag tänker på det... aja allt har sin tid, så man vill att andra ska vara mot en ska man vara tillbaks brukar man väl säga? 
 
Awkward att Lovisas killkompis just frågade om vi skulle ses imorgon... I don't even know you dude? 
 
BTW, ännu mer awkward att ett fyllo satte sig vid vårat bort när vi drack milkshake för en timma sen... och självklart umgås vi med kristna Raleigh-bor så de ska självklart hjälpa honom och ge honom mat och så. Mitt i allt stirrar han på oss alla och pekar där efter på fyra av dem vi var med och säger att han har ett "meddelande" eller något sådant. Det läskiga att allt stämde så stört mycket, liksom till en tjej sa han "fly inte" och vi hade precis pratat om att hon verkligen inte ville åka tillbaks till australien, och till en annan tjej sa han "oroa dig inte" när vi precis hade pratat om att hon skulle försöka få jobb i England (hon kommer från Nya Zeeland och vill ut på nya äventyr). Alltså allt detta från en främmande man, väldigt imponerande. Tills han säger att jag är typ kompis med gud eller något liknande. Jag bah, say whaaaaat. Så jag behövde inget tydligen "meddelande" eller "råd" eller vad det nu var sa han... jahopp... det var ju en trevlig överaskining... 
 
Alltså mitt liv här borta... det händer något varje dag... 
 
 
Aja, ska sova nu, //♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela